//
you're reading...
αναδημοσιευσεις, μεταφράσεις

Love me, Ferguson, love me…

Pictures of Life of the New York Police Department in the 1970's (1)

παλιά προπαγανδιστική φωτογραφία της αστυνομίας της Νέας Υόρκης που δείχνει γυναίκα αστυνομικό να παίζει με παιδιά σε γκέττο

Εισαγωγή – μετάφραση A ruthless critique

Δημοσιεύουμε δύο κείμενα για την νέα εξέγερση στην Αμερική, και το διαχρονικό πρόβλημα αλλά ταυτόχρονα και ανάγκη που αποτελεί για το κεφάλαιο το πλεονάζον προλεταριάτο. Στις ΗΠΑ αυτή η αντίφαση έχει μακρά ιστορία και έχει γεννήσει τέρατα δημόσιας ρητορικής αλλά και τρόπων πειθάρχησης και διαχείρισης. Τα κείμενα παρά τις όποιες μικρές διαφωνίες μπορεί να έχουμε είναι χρήσιμα και για την αντίστοιχη αστκή ρητορική στην Ελλάδα και την Ευρώπη όπου μόλις κάπου ξεσπούν ταραχές η άμεση αντίδραση πολλών-ακόμα και αριστερών ακτιβιστών- είναι να αποδώσουν τα γεγονότα σε υποκινητές και όχι στις ίδιες τις αντιφάσεις των γεγονότων.Τα άρθρα προέρχονται από το αμερικανικό αριστερό περιοδικό jacobin

1.Love me, Ferguson, I am Liberal

Πως οι φιλελεύθεροι έφεραν ξανά έναν αντικομμουνιστικό όρο από το παρελθόν της Αμερικής ξανά στο παρόν

Εξωτερικοί υποκινητές.”

Αυτές οι λέξεις ειπώθηκαν απο τον κυβερνήτη του Μισσισίπι Ross Barnett όταν το ρώτησαν για τις διαδηλώσεις και τη καμπάνια για τα εκλογικά δικαιώματα των μαύρων το καλοκαίρι του 1964. Ειπώθηκαν επίσης από τον κυβερνήτη της Αλαμπάμα George Wallace όταν ρωτήθηκε για τις διαδηλώσεις στην μεγαλύτερη πόλη της πολιτείας του, υποτιμητικά αποκαλούμενης ως “Bombingham.” Ο Bull Connor αναφέρθηκε στον Martin Luther King, Jr. ως τέτοιον,παρόλο που η εκκλησία του βρίσκονταν στη πρωτεύουσα της πολιτείας, Montgomery. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν παρόμοιοι όροι από τον Thomas Jackson, τον επικεφαλής της αστυνομίας στο Ferguson, καθώς προσπαθούσε να εξηγήσει γιατί η σχεδόν λευκή αστυνομία του δεν μπορούσε να ελέγξει την σχεδόν κατά 70% μαύρη περιοχή που του ανατέθηκε να περιπολεί.

Όλοι αυτοί ήταν άνθρωποι που πίστευαν στον φυλετικό διαχωρισμό, αντικομμουνιστές, απολογητές της κρατικής βίας ενάντια σε αφροαμερικανούς. Αλλά τώρα μπορείς να βρεις και φιλελεύθερους να χρησιμοποιούν τον όρο, αναφορικά με τις πενιχρές δραστηριότητες ομάδων αναρχικών και του Επαναστατικού Κομμουνιστικού κόμματους στην πόλη. Και η the Daily Beast και η Gawker έγραψαν άρθρα για το ΕΚΚ στο ίδιο πνεύμα, η Gawker το τράβηξε τόσο μακριά που τους αποκάλεσε “απαράδεκτους” και ότι “επιδιώκουν να αυξήσουν την ένταση” ενώ ο Justin Glawe γράφει στην Daily Beast ότι:

Και ενώ η αστυνομία έχει σωστά δεχτεί κριτικές για την επιθετική τακτική της απέναντι στους διαδηλωτές που βγήκαν στους δρόμους μετά τον θάνατο του Brown, Οι πληροφορίες που μάζεψαν για κάποιους από τους πιο δραστήριους διαδηλωτές ήταν σωστές.Αυτοί που επιδιώκουν να βλάψουν τους αστυνομικούς είναι λίγοι στον αριθμό και υπονομευτικοί στις τακτικές.

Προφανώς το νεό σύνθημα του ΕΚΚ είναι, “Μετατρέποντας τους φιλελεύθερους σε υπερασπιστές του αστυνομικού κράτους, πορεία με πορεία.” Χτες ο Richard Seymour ρώτησε τι σημαίνει αυτό για τους φιλελεύθερους, “το ότι απερίσκεπτα αναμασούν τη ρητορική περί εξωτερικών υποκινητών.” νομίζω ότι πλέον μπορώ να το απαντήσω…..

Δεν είναι το ΕΚΚ που φοβούνται αυτοί οι φιλελεύθεροι. Μόνο κάποιος ανόητος θα πίστευε ότι μια δεκάδα σχισματικών αριστερών από το Hyde Park έχει τη δύναμη να υποκινήσει και να πυροδοτήσει πορείες σαν αυτές του Ferguson. Αλλά αυτές οι κενές νοήματος δηλώσεις των φιλελεύθερων έχουν ένα ξεκάθαρο σκοπό: να αποκόψουν τους “έγχρωμους” από το επαναστατικό πνεύμα και από την δυνατότητα οικοδόμησης μιας επαναστατικής κοινότητας και μιας αντικαπιταλιστικής πολιτικής. Για να είμαι ξεκάθαρος, δεν είμαι υποστηρικτής του ΕΚΚ — κάτι μεταξύ ενός παλιομοδίτικου κομμουνιστικού κόμματος και περισσότερο μιας προσωποπαγούς πολιτικής σέκτας γύρω από το πρόσωπο του Bob Avakian, ο οποίος στο παρελθόν υπήρξε ακτιβιστής του αγώνα για ελευθερία του λόγου, και ο οποίος τώρα ζει σε “εξορία” στο Παρίσι:

Μια σημαντική πτυχή του να δια δώσουμε παντού τον κομμουνισμό είναι να οικοδομήσουμε αυτό που έχει χαρακτηριστεί ως μια κουλτούρα εκτίμησης, προώθησης, και γνωστοποίησης της ηγεσίας, της μεθόδου και του έργου του Bob Avakian.

Αν αυτό δεν σας είναι αρκετά περίεργο τότε δοκιμάστε να διαβάσετε αυτό το, blog για την αφοσιωμένη σχέση του φεστιβάλ Burning Man στο πρόσωπο του Avakian. Οι περισσότεροι κομμουνιστές και σοσιαλιστές κάνουν ένα πράγμα με το ΕΚΚ: τους αγνοούν. Από την άλλη, υπάρχει η υπόθεση του Carl Dix, μέλος του ΕΚΚ που συνελήφθη στο Ferguson την Τρίτη.Ο Dix είναι από μια παλαιότερη γενιά μαύρων ακτιβιστών, από αυτούς που επέλεξαν να παλέψουν για τα δικαιώματα των κοινοτήτων μέσα από μικρές αντικαπιταλιστικές ομάδες. Όπως πολλοί θα ξέρουν, άμα κινούνται στον ριζοσπαστικό χώρο, κάτι τέτοιο είναι σύνηθες σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, η Philadelphia,η Βαλτιμόρη,το Chicago και γενικά σε πόλεις με μεγάλους μαύρους πληθυσμούς και ταυτόχρονα ισχυρή σοσιαλιστική παράδοση. Αλλά όπως αναμενόταν, είναι μια παράδοση εντελώς ξένη στους περισσότερους φιλελεύθερους σήμερα.

Και ενώ είναι απορίας άξιο τι βρίσκει ο Dix στο ΕΚΚ που να αξίζει να ασχολείται, κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί την χρόνια αφοσίωση του στα ζητήματα της εργατικής τάξης που αφορούν και επηρεάζουν ειδικά τους μαύρους —ζητήματα που οι φιλελεύθεροι και το Δημοκρατικό κόμμα είτε αποφεύγουν είτε επιδεινώνουν —ο Dix βοήθησε στον αγώνα ενάντια στη σωματική έρευνα στο δρόμο από την αστυνομία της Νέας Υόρκης ή κανείς δεν ξεχνάει τη δουλειά του στη Νέα Ορλεάνη που προσπαθούσε να διασώσει τη δημόσια στέγαση από την κατεδάφιση.

Λέει πολλά όμως που η ιδέα και μόνο “κομμουνιστών” που κηρύττουν την “επανάσταση” σε μια κυρίως μαύρη γειτονιά, ενώ ταυτόχρονα παίρνουν μέρος στις διαδηλώσεις, προκαλεί τόση αηδία ακόμα και σε κατά τα άλλα συμπαθείς σχολιαστές. Διαγράφουν τόσο εύκολα την ιστορική συμμετοχή και ύπαρξη μαύρων σοσιαλιστών και κομμουνιστών που κάποιος μπορεί και να δικαιολογείται σήμερα αν δεν ξέρει ότι αυτοί οι άνθρωποι υπήρξαν — αντικαπιταλιστές όπως ο Bayard Rustin,ο Harry Haywood (μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος ΗΠΑ και του ΚΚ Σοβιετικής ένωσης που εργάστηκε στην υπόθεση Scottsboro Boys), και βέβαια τον Dr. Martin Luther King Jr., ο οποίος ήταν σοσιαλιστής.

Ο Michelle Dean γράφει στη Gawker:

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Missouri Torch, ο French αναφέρεται σε κάποιον Greg “Joey” Johnson, από το Chicago. Έχουν και πολλές ακόμα φωτογραφίες με τον Johnson και ακόμα ένα “κομμούνι”(ΣτΜ χρησιμοποιεί την αγγλικό όρο commie) — δικός τους όρος — να βρίσκονται στην περιοχή του Ferguson. Είναι προφανές ότι τον αναγνώρισαν σωστά

Η σελίδα Missouri Torch, είναι μια σελίδα που αναφέρει τον Michael Brown ως “αλήτη” και προσπάθησε να δικαιολογήσει την δολοφονία του από τη αστυνομία του Ferguson. Το ΕΚΚ μετέτρεψε με τη δραστηριότητα του τους φιλελεύθερους σε απολογητές της λευκής υπεροχής.

Στην τελική αυτοί οι φιλελεύθεροι δεν διαφέρουν από αυτό που περιέγραφε ο King στο “γράμμα από το Birmingham ” “προτιμούν μια ψεύτικη ειρήνη από μια δίκαιη ειρήνη, προτιμούν τραγούδια και χειραψίες από κοινότητες που έχουν κακοποιηθεί πέρα από κάθε φαντασία,προτιμούν μια λίστα αιτημάτων που θα διαβαστεί σε συνέντευξη τύπου, λες και δεν έχει δοκιμαστεί αυτό στο παρελθόν χωρίς αποτέλεσμα, προτιμούν να επικεντρώνονται στις κενές δηλώσεις των αγαπημένων τους διάσημων σάκων του μποξ παρά να δουν και να επικεντρωθούν στις ζωές αυτών που πραγματικά πολεμούν τη λευκή υπεροχή“.

Όπως φαίνεται από τις αντιδράσεις στο Ferguson, πολλοί φιλελεύθεροι διαπρέπουν στο να χρησιμοποιούν αριστερή αισθητική για να κερδίσουν τις εντυπώσεις μιας κοινότητας και ταυτόχρονα χρησιμοποιούν και επαναφέρουν αντικομμουνιστικούς όρους όπως ο “εξωτερικός υποκινητής” .Κονιορτοποιούν λέξεις όπως “διαθεματικότητα” σε ανούσιες λέξεις, σε μια κενή νοήματος λήθη, και ναι, έχουν παρακολουθήσει και αυτοί μαθήματα κοινωνιολογίας, το “κατέχουν”.

Στην πραγματικότητα, αυτοί οι φιλελεύθεροι είναι οι εχθροί αυτής της ριζικής κοινωνικής αλλαγής που αυτοί οι όροι προσπαθούν να καταδείξουν.Η γλώσσα μετατρέπεται σε εργαλείο που παγώνει, χειραγωγεί και αποτρέπει τους ανθρώπους από πραγματικές συζητήσεις για την οικοδόμηση μιας συνεργασίας και την πραγματική κοινοτική αλλαγή, και τελικά την ανατροπή του καπιταλιστικού status quo.

Η ευκολία με την οποία διάφοροι φιλελεύθεροι μπλόγκερς όπως οι Daily Beast και Gawker χρησιμοποιούν τη ρητορική των ρατσιστών,και όσων υποστηρίζουν τον φυλετικό διαχωρισμό θα πρέπει να μας κάνει όλους να αναλογιστούμε, και να καταδείξει στους αριστερούς ότι έχουν ακόμα πολύ δρόμο μέχρι να οικοδομήσουν πραγματικά εναλλακτικά μέσα πληροφόρησης

***

Douglas Williams

2. Ποιός είναι “εξωτερικός υποκινητής”

Στο Ferguson του Missouri, υπάρχουν “υποκινητές από έξω.” Σε αυτό, οι αντιδραστικοί και οι φιλελεύθεροι συμφωνούν.

Φυσικά, υπάρχουν όλα τα είδη από φυλετικοποιημένες φήμες που κυκλοφορούν υπό το πρόσχημα της ερμηνείας σχετικά με το τι λαμβάνει χώρα στο Ferguson. Είμαστε συνηθισμένοι σε αυτό – θυμόμαστε τον τυφώνα Κατρίνα. Θα υπάρξει χρόνος για να τα κοσκινίσουμε όλα. Για την ώρα, θέλω απλώς να κάνω μια γρήγορη παρατήρηση πάνω στον όρο “εξωτερικός υποκινητής”

Η μεταφορά της εξωτερικότητας, του να είναι κάποιος απ’ έξω, έχει δύο σημαντικές προεκτάσεις. Πρώτον, κάποιος παραβαίνει την χωρική τάξη του κράτους. Τα κράτη συγκροτούν κοινωνικούς χώρους όπως συνοικίες, επαρχίες, και νομούς – μια διαδικασία που δεν είναι φυλετικά αθώα στις ΗΠΑ.

Δεύτερον, η πολιτική ύπαρξη κάποιου που είναι “εξωτερικός”, είναι ως εκ τούτου προδοτική και άπιστη. Δεν είναι μόνο ότι ένας ταξίδεψε από τη μια πόλη στην άλλη – που είναι μια χαρά, αρκεί η πολιτική ατζέντα να είναι εποικοδομητική για το σύστημα – αλλά ότι κάποιος έφερε τις ιδέες που όχι απλά είναι ξένες ως προς τις ιδέες του προορισμού, αλλά στην πραγματικότητα ξένες προς το έθνος, τον “ελεύθερο κόσμο”,ξένες στον ίδιο τον πολιτισμό.

Δικαιολογημένα”, λοιπόν, αυτή η γλώσσα είναι κοινή σε καταστάσεις υψηλής φυλετικής έντασης. Η γραμμή του “εξωτερικού υποκινητή” είναι γεμάτη με παλιό καλό “Βιτζιλαντισμό” , το ανακάτεμα του “φυλετικού κινδύνου και του κινδύνου “των κόκκινων” που ήταν χαρακτηριστικό της Νότιας αντεπανάστασης στις τελευταίες ημέρες του Jim Crow. Και αυτό συμβαίνει γιατί σε φυλετικές καταστάσεις που εκτυλίσσονται σε μεγάλο βαθμό σε δομημένους πολιτικούς χώρους, οι ορισμοί και τα όρια της “τοπικότητας” εξυπηρετούν τις υπάρχουσες μορφές κυριαρχίας. Και οι φυλετικές καταστάσεις ορίζονται στο πλαίσιο μιας «κοινής λογικής» της υπεροχής της λευκής φυλής – η οποία, όταν είναι να αμφισβητηθεί σοβαρά, πρέπει να ερμηνευθεί αυτή η αμφισβήτηση υπό την άποψη ότι προέρχεται από κάπου μακριά έξω από αυτή την “κοινή λογική”, μια άποψη σε αντίθεση με τις ιδέες της κυρίαρχης ιδεολογίας των ηθικών και πνευματικών θεμελίων του «πολιτισμού».

Φυσικά, αυτό σημαίνει ότι οι «ντόπιοι» είναι οι ίδιοι ανίκανοι σε ριζοσπαστική δράση και αλλαγή. Πράγματι, η υπό εξέταση άποψη των αμερικανών φυλετιστών κατά τη διάρκεια της εποχής του αγώνα των πολιτικών δικαιωμάτων ήταν ότι “οι δικοί τους” Αφροαμερικανοί ήταν είτε πολύ υπάκουοι είτε πολύ χαζοί για να επαναστατήσουν από μόνοι τους. Ως εκ τούτου, εάν υπήρχε αναταραχή, αυτό ήταν λόγω των εβραίων και των «freedom rides» οι οποίοι είχαν συνδέσεις με την παγκόσμια κομμουνιστική συνωμοσία.

Η προφανής φιλελεύθερη απάντηση σε αυτό το είδος πολιτικής γραμμής ήταν ότι η αδικία οπουδήποτε ήταν ένα πρόβλημα παντού, ότι όλοι οι πολίτες είχαν την ηθική υπόσταση και ένα μερίδιο στην ελευθερία, ότι δεν υπάρχει τίποτα ιερό και απαραβίαστο για την “τοπικότητα” (και ότι οι προσφυγές σε αυτή είναι συνήθως αντιδραστικές), και ότι η δικαιολογία για τον “κόκκινο κίνδυνο” είχε η ίδια αποδειχθεί ότι είναι μια επίθεση σε όλες τις δημοκρατικές δυνάμεις. Τουλάχιστον από τη μαζική αντίσταση στο Κίνημα των Πολιτικών Δικαιωμάτων, που ήταν η προφανής φιλελεύθερη απάντηση. Και δεν τους πήρε τώρα καθόλου χρόνο να το σκεφτούν, όλοι γνώριζαν ήδη τη γραμμή.

Οπότε τι μας λέει που οι σημερινοί φιλελεύθεροι αναμασούν απερίσκεπτα τα πράγματα για “προβοκάτορες από έξω” στο Μισούρι;

Richard Seymour

 

Advertisements

Συζήτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρχείο

Αρέσει σε %d bloggers: